طرح خانه به خانه از امروز به مدت یک هفته برای افزایش پوشش واکسیناسیون در قم آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ظهر امروز در گفت گویی اظهار کرد: گام سوم محله محور واکسیناسیون در استان  با طرح خانه به خانه از امروز شنبه بیست و دوم آبان ماه به مدت یک هفته برای افزایش پوشش یکی از محله‌های مرکزی شهر قم که درصد پایین تری از لحاظ تزریق واکسن نسبت به محلات دیگر شهر دارد، اجرایی می‌شود.

او  با بیان این که واکسیناسیون در قم نسبت به مقیاس کشوری وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون اجرایی کنیم، زیرا مهم ترین مسئله در کنترل کرونا انجام حداکثری واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

محبی تصریح کرد: در این طرح ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت در قالب ۲۴ تیم شرکت دارند، که هر تیم شامل واکسیناتور خانم و آقا با همکاری نیرو‌های بسیج از ساعت ۱۳ تا ۱۶ به مدت یک هفته انجام وظیفه خواهند کرد.

او با اشاره به این که ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان قم دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این آمار در کشور ۸۱ درصد است، بیان کرد: بعد از اتمام این طرح کارشناسان مرکز بهداشت طی بررسی‌های میدانی و آماری به این نتیجه خواهند رسید که چقدر این طرح می‌تواند در بالا بردن آمار واکسیناسیون در استان قم مفید واقع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که گروه‌های مختلف واجدشرایط که تاکنون به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده اند، واکسیناسیون را به روز‌های بعد موکول نکنند گفت: متاسفانه در کشور‌های همسایه مانند ترکیه و روسیه شاهد جهش ویروس کرونا از نوع دلتا پلاس هستیم که این موضوع می‌تواند کشور و استان ما را دستخوش تغییراتی در آینده نزدیک کند، هرچند در حال حاضر شرایط بیماری مناسب است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار