سعیدی گفت: پیش بینی می شود ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول طی امسال در استان کرمان برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طی چند سال اخیر سطح زیر کشت محصول  زعفران در استان کرمان به حدود هزار و ۷۸۰ هکتار رسیده که عملکرد آن به طور میانگین، ۴ کیلوگرم در هر هکتار است.

او با اشاره به افزایش ۵ درصدی سطح زیر کشت این محصول طی امسال، افزود: با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد در استان کرمان و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و آبیاری نکردن در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان طی چند سال اخیر آغاز شده و رو به افزایش است و پیش بینی می‌شود، میزان تولید نیز حدو ۴ درصد نسبت به پارسال رشد داشته باشد.

سعیدی بیان کرد: شهرستان‌های زرند، بافت و کوهبنان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصول زعفران در استان را به خود اختصاص داده اند.

او زعفران را بهترین گزینه برای کشت محصولات جایگزین و سودآور برای کشاورزان دانست و بیان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد و  همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می‌شود و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است. 

 او تصریح کرد: گل این گیاه در مصارف دارویی و غذایی استفاده می‌شود و در مناطقی که دارای زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم و خشک باشند، به خوبی رشد می‌کند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار