براساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر آذربایجان غربی در بحران شیوع کرونا ۹ شهرستان با وضعیت نارنجی دارد که مهاباد هم جزو آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت آذربایجان غربی در جدیدترین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور، ۶ شهر اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت و شوط در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

وی افزود: هفته پیش پنج شهر آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز قرار داشت که با تغییر وضعیت شهر شوط به رنگ قرمز، تعداد شهر‌های قرمز استان به شش شهر افزایش یافت.

مصطفوی تصریح کرد: همچنین شهر‌های ارومیه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده از ۲۲ آبان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: براساس این اطلاعیه تنها دو شهر چالدران و شاهین دژ از شنبه ۲۲ آبان ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ضمن خطرناک توصیف کردن وضعیت شیوع ویروس کووید ۱۹، بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی تأکید کرد و از فرماندارن و مدیران دستگاه‌های اجرائی و مرتبط خواست تا بر اساس قانون نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهر‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.