مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن در استان، گفت : مرکز اهدا خون کرمانشاه در روز‌های تعطیل فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : نیاز خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمانشاه با توجه به افزایش نیاز ۲۵ مراکز درمانی به خون در استان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت : با توجه به افزایش نیاز مراکز درمانی استان کرمانشاه ساعات کار مراکز اهدا خون کرمانشاه افزایش یافته و مرکز اهدا خون همه روزه از ساعت هشت صبح الی ۱۹ بعد از ظهر و روز‌های جمعه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ ظهر ظهر فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز همیشگی بوده، زیرا خون را به هیچ روش دیگری نمی‌توان به جز اهدا خون تأمین کرد و از تمام مردم درخواست می‌کنیم برای اهدا خون مراجعه کنند.

صالحی فر افزود: عمده نیاز مراکز درمانی فرآورده خونی پلاکت بوده که برای درمانی بیماران سرطانی استفاده می‌شود و عمر پلاکت تنها سه روز بوده و قابلیت ذخیره سازی آن وجود ندارد.

او با اشاره به شرایط اهدا خون برای افراد مختلف، ادامه داد: همه افراد بالای ۱۸ سال تا ۶۰ سال بدون بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال سن در صورت تأیید پزشک معتمد مرکز اهدا خون کرمانشاه می‌توانند برای اهدا اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه به تمام فرآورده‌های خونی نیازمند است و همواره باید ذخیره خونی به اندازه پنج روز در استان وجود داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.