نیروهای یمنی کنترل الحدیده را در دست گرفتند

پس از عقب‌نشینی ناگهانی مزدوران مورد حمایت امارات، نیروهای مردمی و ارتش یمن کنترل الحدیده در غرب این کشور را در دست گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، منابع محلی امروز (جمعه) اعلام کردند که نیرو‌های نیروهای مردمی و ارتش یمن، طی عملیاتی توانستند مناطقی از استان الحدیده در غرب این کشور را تحت کنترل خود درآورند.

جنبش انصارالله درپی این عملیات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمله ائتلاف سعودی به شهر التحيتا در الحدیده در غرب یمن ۴ غیرنظامی شهید و ۲ غیرنظامی زخمی شدند و ما موفق شدیم پس از عقب‌نشینی ناگهانی نیرو‌های مورد حمایت امارات، کنترل مناطق الحدیده در یمن را به دست بگیریم.»

پیش‌تر اعلام شده بود که پس از عقب‌نشینی نیرو‌های ائتلاف سعودی از مناطق گسترده‌ای از شهر صالح و منطقه کیلومتر ۱۶ و چندین منطقه در جنوب استان ساحلی الحدیده واقع در سواحل دریای سرخ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین امنیت را در میدان فرودگاه الحدیده و ده‌ها موضع دیگر در الحدیده آغاز کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:


۷ سال از شروع جنگ یمن که ازسوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات به مردم این کشور تحمیل شده است، می‌گذرد و با رشادت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن استان مأرب به زودی آزاد خواهد شد. در همین راستا قبایل و عشایر استان مأرب نیز که از ظلم عناصر ائتلاف و تروریست‌ها خسته شده‌اند دست به کار شده و با نیرو‌های یمنی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار