نیروهای یمنی منطقه استراتژیک «فلج» در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند، همچنین نیرو‌های سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق الحدیده عقب‌نشینی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «البوابة الیمنیة»، نیرو‌های یمنی امروز (پنجشنبه) منطقه استراتژیک «فلج» از توابع «وادی عبیده» آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند.

شبکه تلویزیونی شباب یمن، وابسته به حزب «الاصلاح»، اعلام کرد که حدود ۱۱ افسر و ده‌ها سرباز از شبه‌نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی ساعات گذشته در نبرد‌های شدید در مقابل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه فلج به هلاکت رسیدند.

منابع نظامی نیز اعلام کردند که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر منطقه فلج به سمت مناطق مهم استراتژیک در جنوب و شرق منطقه «الوادی» پیشروی کردند.

این منابع اضافه کردند که نیرو‌های یمنی پس از عقب‌نشینی و فرار تعداد زیادی از نیرو‌های منصور هادی به مرکز شهر، به آستانه محله‌های جنوبی شهر مأرب رسیده‌اند.

شهر مأرب در آستانه آزادسازی به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی است، به گونه‌ای که این نیرو‌ها یک حلقه نظامی را از سه محور در شهر ایجاد کرده‌اند.

از طرف دیگر، منابع میدانی از عقب‌نشینی ناگهانی نیرو‌های ائتلاف سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق شهر الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

به گفته منابع میدانی، این نیرو‌ها به سمت شهرستان مخا در غرب استان تعز عقب‌نشینی کرده‌اند.

برخی منابع می‌گویند که احتمالاً این عقب‌نشینی با هدف تقویت و پشتیبانی نیرو‌های وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در مأرب صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار