عضو شورای شهر مشهد گفت: با بررسی شبکه ای مسائل مدیریت شهری و انتقال آن به پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی عمران و حمل و نقل در جهت هوشمند سازی شهر تلاش می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به بهانه هفته کارآفرینی اعضای شورای شهر مشهد، از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرده و در نشستی کوتاه، ضمن توجه به ظرفیت و پتانسل خراسان رضوی در منطقه، در جهت حمایت از رشد و بالندگی هرچه بیشتر نخبگان استان گفتگو کردند.

حسین حسامی عضو شورای شهر مشهد در حاشیه  بازدید از پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری و فناوری که شهرداری مشهد در اختیار دارد  به ارتباط و همکاری نزدیک نیاز دارند.

او با بیان اینکه با برقراری ارتباط بین پارک و کارخانه شبکه مسائل مدیریت شهری به خوبی مدیریت می‌شوند، افزود: با بررسی شبکه ای مسائل مدیریت شهری و انتقال آن به پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری، فنی عمران و حمل و نقل در جهت هوشمند سازی شهر تلاش می‌کنیم.
عضو شورای شهر مشهد  ادامه داد: بر همین اساس بحث هوشمند سازی یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شورای ششم است که این امر ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن ارتباط با پارک علم و فناوری است.

 

هوشمند سازی مشهد؛ سیاست مهم شورای شهر مشهد

بر همین اساس مهدی ناصحی عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز در طی این بازدید گفت: امروز آنچه برای اقتصاد و پیشرفت توسعه کشور باید مد نظر قرار گیرد این است که بتوانیم با سرمایه گذاری در زمینه‌ تکنولوژی‌های نوین و با اتکا به توان علمی جوانان، کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهیم.

او با بیان اینکه  پارک علم و فناوری یکی از مجموعه‌های تکنولوژی‌های برتر است، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری در حوزه مدیریت شهری و پیشبرد اهداف شهری بهره برد که بر همین اساس تفاهماتی بین شورای شهر و پارک انجام خواهد شد.

هوشمند سازی مشهد؛ سیاست مهم شورای شهر مشهد

مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز گفت: با تلاش و برنامه‌های میان مدت و بلندمدت، در جهت رشد و شکوفایی شهر و استان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی، خلق ثروت و ارزش آفرینی را در استان رواج دهیم.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد خواهان آشنایی جامع‌تر با شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان، به ویژه شرکت‌های خدمات رسان در حوزه شهرداری و شورای شهر شد.

هوشمند سازی مشهد؛ سیاست مهم شورای شهر مشهد

 رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه پارک خراسان، نه تنها شهر مشهد، بلکه کل خراسان رضوی را دربردارد و تنها پارک استان محسوب می‌شود، گفت: حدود ۶۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۸۵ درصد را  لیسانس به بالا و نزدیک به ۹ درصد آن از ۶۰۰ نفر، دارای مدرک دکترا هستند.

او با بیان اینکه خواسته اصلی ما توسعه بازار است، افزود:  خواسته ما از شهرداری این است که قوانین هوشمندی را در جهت  توسعه  حوزه‌های شرکتهای دانش بنیان تعریف کنند و شرکت‌های دانش بنیان به راحتی پروژه بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان، مقام سوم و از لحاظ فروش دانش بنیان، دومین استان کشور هستیم، ادامه داد:کل بودجه پارک خراسان رضوی ۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته و این درحالی است که فروش دانش بنیان استان در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

هوشمند سازی مشهد؛ سیاست مهم شورای شهر مشهد

 علی جاهدی مدیر پردیس ICT پارک خراسان در ادامه، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ویژه استان خراسان رضوی در این حوزه گفت: خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور در حوزه ICT شناخته می‌شود و وجود شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی ازجمله نشان، اقامت ۲۴، پارت، باد صبا و تیم فکری اصلی کافه بازار در مشهد از برند‌های ملی این حوزه هستند.

او با اشاره به این مهم که خراسان رضوی و مشهد توان و پتانسیل لازم را برای قرارگیری جزو ۵ اکوسیستم برتر ICT در منطقه دارد، افزود: در این خصوص پارک استان زیرساخت‌های لازم برای حمایت، گردهم آوری و تسهیل گری این شرکت‌ها را ندارد که نیاز است توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

مهدی مروی، معاون توسعه و مدیریت منابع پارک خراسان نیز با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از نیرو‌های شغال در سایت مرکزی پارک خراسان در حال فعالیت و رفت و آمد هستند، گفت: پارک خراسان ردیف عمرانی در جهت توسعه در این زمینه ندارد و لذا نمی‌تواند حتی پاسخگوی نیاز‌های رفاهی این جوانان باشد.

پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین و اولین پارک‌های تاسیس شده در ایران است که در شهریور ماه ۱۳۸۱ در زمینه ایجاد و گسترش فناوری ملی و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی فعالیت اجرائی خود را در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار در مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر مشهد و تیم همراه، از شرکت‌های دانش بنیان به‌پویان امین منتظر، آهار شرق پرتو صنعت و آرشام صنعت توس بازدید کردند.

 

انتهای پیام//س.ع

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار