کارشناس هواشناسی گفت: امشب و فردا دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امشب در استان‌هایشمالی بارش باران پیش بینی می شود گفت: بارش در غرب سواحل خزر ، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری بیشتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز جمعه با حرکت تدریجی سامانه بارشی به سمت شرق، بارش در شمال غرب و غرب کاهش‌ می یابد و علاوه‌بر کرمانشاه، لرستان و ایلام، در خراسان شمالی، سمنان، برخی نقاط اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و غرب خلیج‌فارس بارش باران و در برخی نقاط بارش برف و وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه دارد.

او گفت: شدت بارش در روز جمعه در استان خوزستان و بوشهر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز شنبه سامانه بارشی از کشور خارج‌شده و تنها برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و مجدداً با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب و فردا به‌طور میانگین دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

او درباره‌ آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران و وزش باد است و در بعدازظهر مه رقیق خواهیم داشت. بیشترین دمای تهران به ۱۲ درجه و کمترین آن به ۶ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبرنامور
۰۵:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه پیش بینی های هواشناسی تهران به علت فرسودگی تجهیزات آن همیشه با مشکل روبه رو بوده و است و از ابن حیث باید تدبیری در این مورد بشود
نمونه بارز این بود که قرار دیشب پنج شنبه بارندگی از ساعت ۲۲ آغاز شود متاسفانه الان که ساعت ۵:۳۶ دقیقه است از بارندگی خبری نبوده
آخرین اخبار