به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود دولت کردستانی مدیرکل صداوسیما مرکز سیستان وبلوچستان در جلسه "نقش رسانه ها در مطالبه گری صحیح" که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۳۰۰ نمازجمعه به صورت هفتگی در سرتاسر استان اقامه می شود که باید از این ظرفیت در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری صحیح استفاده کرد.
وی افزود: خوشبختانه وضعیت مطالبه گری در استان رو به بهبود است اما کافی نیست و نباید این امر مهم تنها بر عهده مردم گذاشته شود بلکه همه دستگاه ها به ویژه نهادهای امنیتی و نظارتی نیز باید پای کار باشند و بخشی از این وظیفه خطیر را اجرایی کنند تا جلوی ناامیدی مردم گرفته شود.
وی تاکید کرد: باید از کار جزیره ای در این خصوص جلوگیری شود و با یک اتحاد و همبستگی کامل و جامع، رسانه ها و دستگاه ها و مطالبه گران بر روی محورهای اولویت دار تمرکز کرده و تا زمان به سرانجام رسیدن و حل مشکل، مطالبه گری را ادامه دهند.
به گفته کردستانی؛ امروز در استان افراد و گروه های مختلفی مطالبه گری می کنند اما باید آثار و نتایج این مطالبه گری ها منتشر شود و مردم نیز طعم شیرین آن را چشیده و از این سری اقدامات جهادی لذت ببرند که در این راستا صداوسیما با تمام توان برای تحقق و پیشبرد اهداف مطالبه گری در چارچوب قاعده و قانون آماده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حمایت های مشاوره ای، پشتیبانی و ارائه آموزش های تخصصی در زمینه های مختلف ویژه مطالبه گران جزو وظایف این ستاد است که تاکنون نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.
محسن اکبری افزود: جلوگیری از غرض ورزی، حرکت در مسیر صحیح و مطالبه به همراه ارائه راهکار باید همواره جزو اولویت های کاری مطالبه گران باشد و اگر شخص، گروه و جریانی در این مسیر به دنبال حقوق عامه مردم باشد طبیعتاً تحت حمایت این ستاد قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان علیرغم استعدادها و توانمندی هایی که دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده که با افزایش و آموزش مطالبه گران در سطح استان می توان در سطح کشور موثر بوده و نقش آفرینی کرد که در این میان مردم، بازیگران و صاحبان اصلی این حرکت جهادی و انقلابی هستند.
اکبری تاکید کرد: باید مدیران ارزشی و خدوم مورد حمایت قرار بگیرند و در مقابل نیز مسئولان کم کار را باید از حاشیه امن خارج کرده و در برابر مردم و دستگاه های نظارتی به پاسخگویی دعوت کرد.
دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کنونی استان باید مطالبات از حالت مساله محور به آسیب محور تبدیل شود و جهادگران و مطالبه گران به دنبال شناسایی و رفع آسیب های موجود باشند.
ابوالفضل احمدزاده تصریح کرد: ضرورت دارد یک ستاد مرکزی با استعداد خبرگان، متخصصان، کارشناسان و مطالبه گران باتجربه در استان تشکیل شود و با بومی سازی تهدیدات و آسیب های استان، ضمن تهیه محتوای آموزشی و ارائه به مطالبه گران، گام برداشتن در مسیر قانونی و صحیح مطالبه گری را به منصه اجرا برسانیم.
وی ادامه داد: مطالبه گران نیز باید دارای شاخصه های ویژه ای از جمله صبر و شکیبایی، آگاهی و درایت و پیگیری موارد به همراه ارائه مستندات قضایی و مستدل باشند و هرگز به سمت و سوی تهمت و برچسب زنی به اشخاص نروند تا در مسیر خود موفق باشند و مورد حمایت دستگاه قضا و مردم نیز قرار بگیرند.
به گفته احمد زاده؛ صداوسیما نیز به صورت دائمی بازدیدهای سرزده ای از ادارات مختلف که مستقیم با مردم سروکار دارند داشته باشد و ضمن شنیدن گلایه های مردمی، مدیران کم کار را مورد مطالبه و مورد مواخده قرار دهد.
دبیر مجمع مطالبه گران سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالبه گری صحیح و درچارچون حلقه مفقوده در استان است و همین امر موجب افزایش تخلفات متعدد در حوزه های اداری و اقتصادی و... شده است که اگر مردم و مطالبه گران شیوه های اصولی مطالبه را بیاموزند قطعاً از حجم این موارد کاسته می شود.
جواد قنبری تاکید کرد: پس از تشکیل مجمع عمومی مطالبه گران استان با همراهی جوانان نخبه و مدیران پاسخگو قصد داریم تا سلسله آموزش های تخصصی ویژه هر قشر را آغاز کنیم و افرادی که عضو این مجمع باشند از حمایت های پشتیبانی و مشاوره ای برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: این مجمع به منظور هماهنگی مطالبه گران سطح استان و تجمیع خواست و نظرات عمومی تشکیل شده و هرگز سیاست و جناح بازی و یا جانب داری از افراد و گروه های خاص در آن وجود ندارد و بدون مماشات در برابر ناعدالتی ها خواهد ایستاد.
انتهای پیام/ع