سرپرست پایگاه میراث جهانی شوشتر از رشد قابل توجه گردشگری در این شهرستان با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی و پوشش گسترده واکسیناسیون خبر داد.

محمد رضا بهادری سرپرست پایگاه میراث جهانی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شوشتر همواره به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع و متعدد مورد توجه مردم بوده و در همه فصول سال گردشگر دارد.

او افزود:، اما پس از پوشش واکسیناسیون گسترده در کشور حالا شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران محلی، کشوری و حتی بین المللی هستیم، اگرچه تاکنون شاید ۵ درصد از ظرفیت‌های عظیم گردشگری در شهرستان شوشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

بهادری بیان کرد: آثار گوناگون تاریخی، مذهبی، مراکز تفریحی و خدمات اقامتی در کنار یکدیگر تمرکز یافته و همین مسئله تردد و گردش را بین مناطق مختلف را ساده‌تر می‌کند.

سرپرست پایگاه میراث جهانی شوشتر اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا شوشتر آسیب جدی از نبود گردشگران دیده و اقتصاد به شدت وابسته شهر به وجود گردشگر نیز دچار چالش شد که حالا انتظار می‌رود با رفع محدودیت‌های کرونایی دوباره شاهد قشر عظیمی از گردشگران در شوشتر باشیم.

این مقام مسئول در خصوص واژه «شهر کامل» که شوشتر در کنار یزد و ماسوله از سوی مجله «۲ A» تحت این عنوان معرفی شد، گفت: این شهر‌ها به عنوان شهر تاریخی موزه‌ای شناخته می‌شوند که رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو و برلین نیز در این لیست قرار دارند و معنای آن نیز این است که حیات گذشته از چنان قدرتی برخوردار بوده که زندگی امروزی نیز توانسته در کنار آن خود را سازگار سازد.

محمد رضا بهادری یاد آور شد: گردشگری نقاط قوت خوبی دارد و در صورتی که آثار جذب گردشگر برای اقتصاد مردم شهر مفید باشند، آن‌ها نیز حافظ و حامی این آثار می‌شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.