رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: برای ساماندهی بخش مرکزی محور خروس طلایی قرارداد جدیدی بسته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌محمد چهارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: یکی از مرکز محله‌های مهم این شهر که جزو محور‌های گردشگری شوشتر محسوب می‌شود، خروس طلایی بوده که در کنار خانه تاریخی مرعشی (دفتر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی _ تاریخی) واقع شده است.

او با بیان اینکه بخشی از این محور قبلاً از سوی این اداره و اداره‌ کل راه و شهرسازی خوزستان سنگ‌فرش شده افزود: برای ساماندهی بخش مرکزی این محور نیز قرارداد جدیدی بسته شد که اجرای طرح با نظارت اداره میراث فرهنگی شوشتر، طراحی از سوی پایگاه سازه‌های آبی تاریخی و تعیین محل از سوی شهرداری و تأمین اعتبار از سوی ستاد بازآفرینی شهری استان آغاز شده است.

چهارمحالی بیان داشت: در اجرای این پروژه سعی شده است از اِلِمان‌ها، معماری و سنگ‌چینی‌های فرم معماری شوشتر استفاده شود تا خروجی کار زیبا شود، همچنین طراحی این پروژه مربوط به سال ۹۸ بوده و در ستاد بازآفرینی خوزستان که دبیرخانه آن در اداره‌کل راه و شهرسازی استان مستقر است، برای سال ۹۹ به تصویب رسید.

محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی_تاریخی شوشتر با اشاره به این‌که پروژه از سوی پیمانکار اداره‌کل راه و شهرسازی در حال انجام است، گفت: این طرح در زمینه ساماندهی محور کوچه اوراز که سنگ‌فرش آن پارسال انجام شد، در حال اجرا است.

او افزود: این طرح در قالب طرح بازآفرینی یک مرکز محله که دارای فضای سبز، آب‌نما و نورپردازی است، اجرا می‌شود و به یاری خدا این فضا به عنوان یک مرکز محله جذاب در زمینه ارتقای کیفیت محیط شهری در گذر تاریخی اوراز که از آبشار‌ها به خانه مرعشی منتهی می‌شود، ان‌شاءالله تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.