دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزایش ظرفیت گرمخانه اراک برای محافظت از سرما خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ملک حسینی، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: حدود سه ماه است که در خصوص افزایش ظرفیت گرمخانه اراک به ۲۰۰ نفر نیز اقدامات لازم اغاز شده که ظرفیت گرمخانه امروز حداقل به ۲۰۰ نفر رسیده که مخصوص نگهداری معتادین متجاهر و افراد بی خانمان است.

ملک حسینی افزود: با توجه به درپیش بودن فصل سرما تصمیم بر این شد که اقداماتی در جهت ساماندهی معتادین متجاهر و کسانی که مکانی برای اسکان ندارند صورت گیردکه افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ تبصره ۲ و مراکز سرپناه از تصمیمات اتخاذ شده در این راستا بود.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی بیان کرد: تلاش ما بر این است که در فصل سرما معتاد متجاهر بدون اسکان نماند همچنین اقدامات بهداشتی درمانی هم در کنار اسکان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی با مرکز بهداشت و مرکز درمان علوم پرشکی صورت گرفته این اقدامات در کنار اسکان معتادین متجاهر خواهیم داشت.

ملک حسینی در خصوص مکان مرکز ماده ۱۶ خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بنا شده از یکی از مکان‌های بلا استفاده دولتی استفاده شود.

وی تاکید کرد: در بحث توانمندسازی معتادین در حین درمان هم در قدم نخست با کمک اداره کل ورزش و حوانان حداقل ۱۷ مرکزدرمانی کمپ‌های ماده ۱۵ در استان به وسایل ورزشی تجهیز شده است.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای با مجموعه فنی و حرفه‌ای استام منعقد و مقرر شد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مراکز درمانی وارد شود و اکنون در اکثر کمپ‌های ماده ۱۵ آموزش‌های مختلف برگزار می‌شود.

اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در مورد معتادین متجاهر گفت. اهمیت این موضوع در زمستان بیشتر است و باید نسبت و مدیریت گرم خانه‌ها و اسکان آن‌ها بیشتر تلاش شود

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.