از توربین‌های بادی ۶۶۰ کیلوواتی در خواف بهره برداری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از توربین‌های بادی ۶۶۰ کیلوواتی در خواف گفت: استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای توسعه اقتصادی استان،  حضور همه جانبه مردم، بخش خصوصی و سرمایه گذاران در جنگ اقتصادی کنونی بسیار مهم است.

او با تاکید بر اینکه اولویت کار‌ها و برنامه‌ها باید خدمتگزاری به مردم باشد؛ افزود: شهرستان خواف دارای سه مزیت ملی است، اول معادن سنگ آهن که اثرات گسترده اقتصادی فرا ملی داشته و باید به بهترین وجه از این استعداد استفاده کرد. دوم باد که مزیت خدادادی است و متاسفانه از آن استفاده نمی‌شود در حالیکه به انرژی نیاز فراوان داریم و برنامه استفاده از این بخش باید در دستور کار مسئولین قرار گرفته و اجرایی شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مزیت سوم شهرستان خواف نیز مرز مشترک با کشور افغانستان است، همه مسایل دو کشور همسایه ایران و افغانستان مرتبط به هم است و ما در استان متمرکز بر مسائل اقتصادی هستیم که نیاز اساسی افغانستان بوده و شرایط مناسب در دو طرف مرز فراهم است و امیدواریم تفاهمات اولیه به مناسبات اجرایی منتهی شود.

نظری خطاب به مدیران دولتی بیان کرد: همه مسئولان باید به حضور مردمی توجه داشته و زمینه فعالیت مردم در عرصه اقتصاد را فراهم کنند.

او با دعوت از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی برای ورود گسترده به عرصه اقتصادی تصریح کرد: باید بدانیم عرصه اقتصادی یک جنگ است و در این عرصه فقط می‌توان با حضور مردم به پیروزی رسید و نظام ما در این موضوع تجربیات فراوانی دارد.

 

انتهای پیام//م.ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.