رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: رونق حرفه شترداری با تاکید بر توسعه‌ پایدار، نماد واقعی اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید گوشت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در دومین رویداد ملی فناوری، نوآوری و کارآفرینی شتر تک کوهانه در بافق گفت: از ۱۵۰ هزار نفر شتر در کشور، ۱۵ هزار نفر آن در استان یزد است.

او افزود: شتر دامی است که در مناطق خشک و نیمه خشک کشور پرورش داده می‌شود و می‌تواند بخشی از نیاز پروتئینی شیر و گوشت را تامین کند.

وکیلی گفت: شتر در زمینه‌های تهیه مواد اولیه صنایع نساجی، نیروی کار و حوزه گردشگری، می‌تواند نقش مهمی در سیستم کشاورزی ایفا کند.

او ادامه داد: از سهم ۲۰ میلیارد دلاری بازار جهانی ارزش صادرات شتر، سهم ایران بسیار ناچیز است و این موضوع نشان می‌دهد در این زمینه جای کار بسیاری وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: باید به واسطه دولت‌مردان، بسته‌های حمایتی برای توسعه صنعت شترداری ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: اقبال زیاد مردم به مصرف گوشت شتر و تغییر ذائقه، لزوم تنوع بخشی به سبد پروتئینی خانوار، ارزش غذایی و دارویی محصولات شتر و از همه مهم‌تر امنیت غذایی پایدار، مسئولیت بخش حاکمیتی کشور را برای برنامه‌ریزی بهتر در توسعه صنعت شترداری سنگین‌تر می‌نماید.

او تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه‌های عملیاتی پنج ساله زنجیره ارزش تولید شتر را برای ۱۱ شهرستان استان تهیه نموده تا شاهد تحولات چشمگیر در زمینه تولید و پرورش شتر و صنایع تبدیلی وابسته در استان باشیم.

وکیلی در پایان گفت: ما نیازمند به بازنگری قوانین و بخش‌نامه‌های موجود در بخش مرتع و جنگل، احیای مراتع برای تغذیه شتر، استفاده از ظرفیت‌های تجربی و علمی سازمان‌های جهانی و مراکز تحقیقاتی، آمیخته‌گری و اصلاح نژاد و به‌نژادی شتر تک کوهانه، اصلاح و تکمیل زنجیره ارزش تولید و صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات فرآورده‌های جانبی آن هستیم و قطعا برگزاری چنینی رویداد‌های ملی و منطقه‌ای مانند رویداد امروز می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.