رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی یزد گفت: در دومین رویداد ملی کارآفرینی شتر صاحبان ایده به ارائه‌ تحقیقات خود برای تجاری‌سازی شتر پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اسماعیل‌زاده رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی یزد و دبیر رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی شتر، گفت: این رویداد، با هدف فرصت جذب سرمایه برای صاحبان ایده و فناوری برگزار شده است.

او افزود: این برنامه در قالب برنامه ده ساله‌ای است که از سال ۹۸ با همکاری مؤسسه تحقیقات علوم دامی در راستای سیاست‌های کلان سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی شروع شده‌است.

اسماعیل‌زاده خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ با همت مؤسسه‌ی تحقیقات علوم دامی کشور، ایستگاه تحقیقات شتر بافق به ایستگاه ملی تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه که تنها ایستگاه تحقیق در کشور است، تبدیل شد.

او بیان داشت: تحقیقات کاربردی زیادی حاصل از مطالعات بر روی شتر در ایستگاه ملی تحقیق شتر در بافق انجام شده است که می‌توان تحقیقات کیت ژنومی شتر، تولید اپلیکیشن ساربان یار، ردیاب شتر و همچنین تحقیقاتی برای تجاری‌سازی و کارآفرینی نام برد.

دبیر ملی رویداد شتر تک کوهانه گفت: قرار است با راه‌اندازی دبیرخانه‌ی دائمی شتر تک کوهانه کشور در بافق، زمینه‌ برگزاری سمپوزیوم جهانی شتر در سال ۱۴۰۳ که به عنوان سال ملی شتر هم نام گذاری شده است، فراهم شود.

او افزود: ۱۵ ایده در حوزه‌ شتر در رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی شتر، ارائه شده است که از سه ایده‌ برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.