فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۵ سوداگر مرگ و کشف ۷۶۴ کیلو گرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های "خاش" و "سیب و سوران" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان سیب و سوران به شهرستان خاش و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر دیروز تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق صعب العبور بین ۲ شهرستان، اعضای این باند مسلح را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت نیسان در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در محور "سیب و سوران –خاش" بودند، روئیت و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

وی بیان داشت: در این عملیات مقتدرانه، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس العملی سریع و با آتش پر حجم خود خودرو‌های قاچاقچیان را متوقف و ضمن دستگیری ۵ سوداگر مرگ، در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از آنها، مقدار ۷۶۴ کیلو و ۹۶۰ گرم انواع مواد افیونی را شامل ۵۹۴ کیلو و ۱۶۰ تریاک و ۱۷۰ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات، یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۲۳ تیر جنگی از قاچاقچیان کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان بر عزم جدی پلیس استان در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.