رییس بنیاد مسکن شاهرود گفت: ۵۰ درصد از معابر ۷۱ روستا از ۷۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان بهسازی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی پارسا رییس بنیاد مسکن شاهرود تخصیص بودجه بیشتر برای افزایش خدمات بنیاد مسکن در روستا‌ها و ارتقای سطح زندگی مردم این مناطق را خواستار شد و ابراز داشت: از بین ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش بنیاد مسکن شهرستان شاهرود بهسازی معابر اصلی ۷۱ روستا تا بیش از ۵۰ درصد انجام شد.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص، بافت و اقلیم هر روستا در شهرستان شاهرود معابر روستایی با سنگ فرش و آسفالت بهسازی می‌شود.

به گفته رییس بنیاد مسکن شاهرود، در بهسازی معابر روستایی اولویت معابر اصلی روستایی، معابر فرعی و پیاده روسازی به ترتیب اولویت دارد و دستیابی به روستای بدون معابر خاکی نیازمند حمایت بیشتر مجلس و دولت است.

وی با بیان این که بنیاد مسکن نخستین نهاد عمرانی پس از انقلاب اسلامی است، افزود: برای بهسازی معابر، در قانون اختصاص پنج تا هشت درصد بودجه تملک دارایی استانی به بنباد مسکن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سفر رییس دولت سیزدهم به استان سمنان تاکید کرد: افزایش میزان اعتبارات در قالب این سفر می‌تواند روستاییان را که با مشقت‌های خاص زندگی می‌کنند به ماندن در روستا‌ها امیدوارتر کند.

پارسا ادامه داد: سالانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور برای بنیاد مسکن هدف گذاری شده است.

به گفته وی، باتوجه به افزایش قیمت‌ها با پیگیری‌های رییس بنیاد مسکن کشور، افزایش سقف تسهیلات مسکن از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان در دولت درحال انجام است.

رییس بنیاد مسکن شاهرود با بیان اینکه مردم به ویژه کشاورزان و دامداران روستایی برای جبران خسارات خشکسالی‌ها و حوادث غیرمترقبه توان مالی بالایی ندارند، ادامه داد: افزایش تسهیلات می‌تواند راهگشا باشد و تصویب افزایش تسهیلات می‌تواند مردم را در روستا‌ها با آورده کمتری صاحب خانه کند.

وی با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۲۰ سال است، تاکیدکرد: افزایش ۲برابری تسهیلات کمک شایانی به ساخت منازل روستایی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.