معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: صاحبان ایده‌ای که سه ماهه محصول ارائه دهند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دومین رویداد ملی فناوری، نوآوری و کارآفرینی شتر تک کوهانه در بافق گفت: در دهه اخیر در زمینه نوآوری نظامی در دنیا دنبال می‌شود که این نظام به صورت باز فکر می‌کند و نوآوری را از هرجایی دریافت می‌کند و همه ذی‌نفع‌ها در آن مشارکت داده می‌شوند.

او افزود: پلت فرم‌های فراوانی برای بحث نوآوری در دنیا درحال شکل‌گیری و اجرا است.

جوادی تصریح کرد: رویداد‌هایی مثل رویداد فناوری، نوآوری و کارآفرینی شتر، یکی از انشعابات این پلت فرم‌های نوآوری و فناوری است.

او خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ذی‌نفع‌ها و بخش خصوصی و افراد مختلف را در حوزه کاریمان، دخالت دهیم تا نقش تسهیل‌گر و هدایت‌گر داشته باشیم و به جای تعداد پروژه‌های محدود، صد‌ها پروژه اجرا شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: رتبه ایران در کارآفرینی و ثروت زیر ۱۷۰ است و در علم و ایده و تئوری ۱۵-۱۶ است. فاصله بین این دو رتبه، فاصله تبدیل ایده به محصول و ثروت است که ما باید پلت‌فرم‌ها و زیرساخت‌هایی را برای تبدیل ایده به محصول اجرایی کنیم.

او افزود: به طور ویژه در حوزه کشاورزی، به دنبال راه اندازی زیست بوم‌های فناوری و نوآوری هستیم که مرکزی برای تبدیل ایده‌ها به محصول شوند.

جوادی در پایان گفت: سه ایده برگزیده در رویداد ملی فناوری، نوآوری و کارآفرینی شتر تک کوهانه، مورد حمایت قرار می‌گیرند تا تبدیل به محصول شده و جامعه و کشور از آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.