سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری از بهره‌برداری پایانه صادراتی ۶۷ هزار تنی جیرفت در صورت تسویه قرارداد با شرکت خارجی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ظهر امروز در بازدید از پایانه صادراتی جنوب استان با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های صادراتی در این منطقه با توجه به سطح زیرکشت و تنوع محصولات کشاورزی عنوان کرد: سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در پایانه صادراتی جیرفت انجام گرفت، اما با توقف پیشرفت مواجه شد.

او به مشکلات حوزه بانکی و تامین قطعات و ماشین آلات خارجی پایانه اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد با تامین تجهیزات و امکانات، این مجموعه دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مهرابی افزود: این افتتاح منوط به تسویه قرارداد‌ها با شرکت هلندی است و امیدواریم امسال برای صادرات محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی مورد استفاده قرار گیرد.

 پایانه صادراتی جیرفت ۶۷ هزار تن ظرفیت دارد و ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان، ۱۷۰ نفر پیش‌بینی‌اشتغالزایی این مجموعه است و امکان نگهداری و بسته‌بندی انواع محصولات کشاورزی را خواهد داشت.

او ادامه داد: ساختمان تولید آماده است، دستگاه‌ها وارد منطقه شده و آماده نصب هستند، امکانات خط بسته‌بندی نیز تخلیه شده و شرکت هلندی باید برای نصب اقدام کند.

مروجی ابراز داشت: سردخانه پایانه صادراتی آماده شده و تسهیلات آن از بانک توسعه تعاون باید پیگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار