همکاری سونی و TSMC برای رفع مشکل کمبود تراشه در جهان

مشکل کمبود تراشه دو شرکت سونی و TSMC موجب شد کارخانه ای در سال ۲۰۲۴ محصولات خود را به دست متقاضیان برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، شایعات در مورد همکاری سونی و TSMC برای ساخت تراشه درست بود. Nikkei گزارش می‌دهد که سونی و TSMC در حال همکاری برای ایجاد یک کارخانه در کوماموتو، ژاپن هستند که از طریق ایجاد کارخانه آن‌ها با مشکل جهانی کمبود تراشه‌های تخصصی که صنعت خودروسازی و تلفن همراه را درگیرد کرده است مقابله می‌کند. این قرارداد باعث شد TSMC یک شرکت تابعه محلی ایجاد کند که سونی در آن سهام تقریباً ۵۰۰ میلیون دلاری خواهد داشت.

این کارخانه تلاشی برای ساخت تراشه‌های پیشرفته مثل تراشه‌های ۵ نانومتری و کوچکتر نمی کند اما در عوض، این کارخانه متمرکز بر قطعات ۲۲ و ۲۸ نانومتری است. این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد، زیرا حتی CPU‌های ۱۴ نانومتری اینتل چندین سال است که در دسترس هستند، اما در حال حاضر این دو شرکت خواهان ریسک نیستند و تمایل ندارند هزینه‌های بسیار زیادی را در این زمینه صرف کنند.

شرکت‌های سونی و TSMC

سونی و TSMC انتظار دارند ساخت کارخانه را در سال ۲۰۲۲ آغاز کنند و تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ شروع به تولید نخواهد کرد. مشکل اولیه که باعث ساخت این کارخانه شد ممکن است تا آن زمان حل شده باشد. با این حال، تولید کارخانه می‌تواند به صنعت فناوری کمک کند تا خود را با تقاضای بازار مطابقت دهد همچنین این موضوع باعث می‌شود که صنعت فناوری از هر گونه بحران آتی جلوگیری کند.


بیشنر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار