ادامه چالش شرکت‌های فناوری با کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۳

مدیر عامل اینتل اظهار داشت که فروش لپ تاپ با مشکل عرضه روبرو شده و کمبود تراشه نیز حداقل تا سال ۲۰۲۳ پایان نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، به گفته پت جلسینگر مدیر عامل اینتل، کمبود جهانی تراشه تداوم دارد و مدت طولانی تری مشکل ساز خواهد بود. انتظار می‌رود این کمبود حداقل تا سال ۲۰۲۳ پابرچا باشد. او گفت: ما اکنون در بدترین شرایط قرار داریم، اما هر سه ماه در سال آینده شرایط مان به تدریج بهتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد AMD رقیب اینتل انتظارات خوشبینانه تری داشته باشد، در حالی که مدیرعامل AMD لیزا سو، در کنفرانس کد ۲۰۲۱ اظهار داشت که اگرچه عرضه در آینده نزدیکT کم است، اما با ادامه تولید در سال ۲۰۲۲ بهتر می‌شود. اوضاع نه بلافاصله، اما با سطح شیب داری در سال آینده بهتر می‌شود. از سوی دیگر، انویدیا نیز در مورد مشکلات عرضه در سراسر ۲۰۲۲ برای کارت گرافیک‌های خود انتظار مشابهی داشت.

اینتل

چشم انداز کمتر امیدوارانه اینتل در حالی است که این شرکت اعلام کرد که ۲ درصد از درآمد گروه Client Computing که تراشه‌های دسکتاپ و لپ تاپ خود را تولید می‌کند را کاهش داده است. به این معنی که شرکت‌های لپ تاپ قطعات کافی برای تولید ندارند. این الگویی است که قبلاً در گزارش‌های دیگر دیده بودیم، تحلیلگران قبلاً کمبود قطعات را به عنوان عامل اصلی در کند شدن فروش لپ تاپ معرفی کرده بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار