لغو رکوردشکنی اپل به دلیل کمبود جهانی تراشه

کمبود تراشه‌ ها ممکن است رکوردشکنی مورد انتظار فروش آیفون ۱۳ و دستگاه‌ های اپل را مختل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، همانطور که احتمالاً تا به حال شنیده اید، صنعت فناوری با کمبود جهانی تراشه، روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارد و اپل نیز تحت تأثیر این مسائل قرار گرفته است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که ممکن است در فرآیند پردازش سفارشات جدیدترین ابزار‌های اپل، از جمله سری آیفون ۱۳، اپل واچ ۷ و مک بوک‌ها، تأخیر ایجاد شود و انتظار تحویل سفارش را طولانی‌تر کند. تاخیر در تحویل سفارشات جدیدترین فناوری اپل ممکن است خرید تعطیلات و فروش رکوردشکن مورد انتظار را خراب کند.

انتظار برای سه ماهه پایانی ۲۰۲۱ این بود که اپل می‌تواند نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد، اما به دلیل کمبود تراشه و بنابر اعلام شرکت اپل با کاهش تولید آیفون‌های جدید، به نظر می‌رسد که این میزان فروش دست یافتنی نیست.

اپل

آیفون که نیمی از فروش اپل را به خود اختصاص می‌دهد، دستگاهی است که ممکن است بیشترین کمبود‌ها را داشته باشد. به عنوان مثال، یک ماه پس از فروش iPhone ۱۳ Pro، این گوشی اکنون در هر رنگ و پیکربندی به سختی یافت می‌شود.

با این حال، تنها اپل نیست که با کمبود‌ها مواجه شده است. سایر غول‌های فناوری مانند اینتل و گوگل نیز مشکلاتی داشته اند. به عنوان مثال، بسیاری از جدیدترین مدل‌های گوگل پیکسل ۶ با چالش کمبود تراشه روبرو است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار