مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توجه به سرد شدن هوا اولین رکورد مصرف گاز طبیعی امسال در استان با ثبت بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب شکسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن دارای زمستان‌های سردی بوده و فصل سرد سال از اواسط مهر ماه آغاز می‌شود و گاهی بارش برف و نزولات آسمانی باعث قطع ارتباط و تردد اهالی روستا‌ها و مناطق دوردست می‌شود و تنها وسیله گرم کردن گاز طبیعی است.

فعله گری افزود: مصرف کل استان کردستان تا پایان روز پانزدهم آبان ماه سال جاری برابر با یک میلیارد و ۷۲۸ میلیون متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: مصرف گاز طبیعی کل استان کردستان تا پایان روز پانزدهم آبان ماه در سال ۱۳۹۹ برابر با یک میلیارد و ۶۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان آمار مقایسه‌ای نیمه اول آبان ماه نسبت به نیمه اول مهرماه را این گونه تشریح و اظهار کرد: در نیمه اول مهرماه سال جاری میزان مصرف کل استان ۱۰۵ میلیون و ۲۶۸ هزار متر مکعب بوده که این آمار در نیمه اول آبان ماه به عدد ۱۴۴ میلیون و ۴۵۷ هزار متر مکعب رسیده که افزایش مصرف ۳۷ درصدی را نمایانگر است.

فعله گری در مورد شکسته شده رکورد در سال جاری گفت: مصرف کل استان کردستان در روز دوشنبه مورخ هجدهم آبان ماه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده که ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب آن مربوط به مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج بوده است.

او در پایان سخنانش از مشترکان گاز طبیعی درخواست کرد که مصرف بهینه را مد نظر داشته و به هدف استراتژیک شرکت ملی گاز ایران که تحقق شعار ۱۸۲۱ یعنی رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است کمک کنند تا ضمن برخورداری از یارانه انرژی بیشتر و صرفه جویی اقتصادی گرما آرامش بخش را به منازل سایر هموطنان هدیه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.