کاخ کرملین اعلام کرد در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با الکساندر لوکاشنکو، وضعیت مهاجران در مرز لهستان و بلاروس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، کاخ ریاست‎ جمهوری روسیه (کرملین) امروز (سه شنبه) اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود تماس گرفته و دو طرف در خصوص آخرین وضعیت مهاجران در مرز لهستان و بلاروس گفتگو کردند.

بر اساس گزارش کرملین روسای جمهور روسیه و بلاروس در وهله بعدی به پرونده‌های دو جانبه پرداخته و تاکید کردند پروژه‌های سودمند دو جانبه را به اجرا در بیاورند.

کمیسیون اروپا و دولت ورشو مدعی هستند که موج مهاجرت به تحریک دولت مینسک و به عنوان یکی از ابزار‌های جنگ ترکیبی استفاده می‌شود تا واکنشی باشد به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس. این در حالی است که بلاروس چنین ادعایی را رد می‌کند. لهستان نیز در مواجهه با سیل مهاجران، حالت اضطراری اعلام کرده و قرار است مرز مشترک با بلاروس را دیوارکشی کند.

در واکنش به این اقدامات لهستان وزارت خارجه بلاروس ساعتی پیش اعلام کرد ورشو خود مسبب این اتفاقات است و به لهستان هشدار داد تا با مهاجران که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند با خشونت رفتار نکند و حقوق بین‌المللی را رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار