هواشناسی بوشهر اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بندر امام حسن در شهرستان دیلم با ۱۱.۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را در میان ایستگاه‌های استان داشته است.

زهرا راستگو معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: مطابق هشدارهای صادر شده، فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد، بامداد جمعه بر روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان آغاز شد و سپس در نقاطی از جنوب استان و همچنین ارتفاعات دشتستان به صورت نقطه ای شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و گاهی ریزش تگرگ بودیم.

او افزود: شنبه فعالیت سامانه به طور موقت متوقف شد و دوباره از بعدازظهر یکشنبه موج جدیدی از بارندگی‌های پراکنده  و نقطه‌ای برروی خلیج فارس و سطح استان آغاز شد به طوری‌که تا صبح امروز بیشتر شهرستان‌های استان سهمی از باران داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همان‌طور که در هشدارها اشاره کرده بودیم بارندگی‌های این سامانه از مکانی بسیار پراکنده و نقطه ای بود اما از نظر شدت و مقدار در برخی نقاط باعث جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌های فصلی شد.

راستگو همچنین گفت: در شبانه روز ایستگاه بهرگان (بندر امام حسن) با ۱۱.۴میلیمتر بیشترین بارندگی را ثبت کرد و در ایستگاه محمدی (گناوه) ۸، کلل (دشتی) ۷، شول (گناوه) ۷، بوشهر(فرودگاهی) ۶.۵، بوشهر(دریایی) ۶.۲، خورموج ۲ ، گناوه ۰.۹ و عسلویه ۰.۲ میلیمتر باران به ثبت رسید.

او بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز به‌صورت پراکنده در سطح استان و روی دریا در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ دور وجود دارد.


بیشتر بخوانید


معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه فردا در برخی از نقاط مه صبحگاهی نیز رخ می‌دهد، افزود: پیش بینی می‌شود از ظهر فردا با افزایش تدریجی سرعت وزش باد‌های شمالی، دریا تا حدودی در مناطق مرکزی و جنوبی استان مواج شود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی است و از فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز تا فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۹: ۰۵، مد اول ساعت ۱۱:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۰۶ و مد دوم ساعت ۲۲:۰۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.