رئیس جهاد کشاورزی بهمئی از آغاز برداشت فلفل دلمه رنگی گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی رئیس جهاد کشاورزی بهمئی گفت: عملیات کشت و نشاء فلفل دلمه در اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه هرسال آغاز می‌شود و برداشت آن نیز از هم اکنون آغاز شده است.

راهدار بهمئی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ عدد گلخانه در شهرک گلخانه‌های غدیر لیکک وجود دارد افزود: هم اکنون از ۹ گلخانه فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی برداشت می‌شود.

او ادامه داد: این گلخانه‌ها تک محصولی هستند یعنی فقط می‌توان یک محصول در آن‌ها کشت و برداشت شود و امسال همانند دو سال گذشته به کشت فلفل دلمه‌ای رنگی اختصاص یافته، ودر سال‌های قبل گوجه فرنگی و یا خیار سبز کشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: این فلفل‌ها در رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی هستند و محصولات تولید شده که علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی شهرستان بهمئی به کشور روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

او در ادامه گفت: شهرستان بهمئی با داشتن ۲۰ گلخانه، مستعد تولید محصولات سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد کشت گلخانه در شهرستان بهمئی محصول فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی اختصاص داده میشود.

راهدار بهمئی در پایان گفت: افزایش وسعت گلخانه‌ها به علت، تغذیه مناسب گیاه، قیمت خوب و بازار پسند محصولات گلخانه‌ها، از عوامل افزایش تولید محصولات گل خانه‌ای در این شهرستان می‌باشند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.