مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از ورود خودجوش این سازمان برای احیای جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه ای مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح  به همت مربیان بسیجی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد اقدام به راه اندازی پویش جمع آوری بذور بلوط و تهیه نهال برای کاشت مجدد در دل طبیعت در زمان و مکان مناسب خود کرده است.

غلامی افزود: در این طرح قرار است که امسال حداقل ۲۰ هزار بذر بلوط برای کشت در خزانه جمع آوری شود.

او بیان کرد: امیدواریم این کار به یک فرهنگ و خواسته عمومی تبدیل شود چرا که، منابع طبیعی امانتی در دستان ما و متعلق به نسل‌های آینده است و باید از این میراث گران بها نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

غلامی اظهار داشت: امیدواریم همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی استان این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار در کمیته‌های تخصصی و فنی خود تصویب و اعتبارات لازم را جهت حمایت از این طرح تخصیص دهند.

او بیان کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان این طرح را به صورت خودجوش شروع کرده و در نظر دارد سالانه آن را اجرایی کند و آمادگی هر گونه همکاری به اداره کل منابع طبیعی استان جهت احیای پوشش سبز زاگرس به خصوص جنگل‌های بلوط را دارد.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.