اولین نشست بررسی کشت قراردادی گندم در کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اولین نشست بررسی کشت قراردادی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در محل سالن جلسات اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد.

ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع گندم در کشور از تمامی دست اندرکاران و سازمان‌های مرتبط با این موضوع خواست که با جدیت هر چه تمام تر و برنامه ریزی دقیق و منظم ضمن برگزاری جلسات مداوم در این خصوص پای کار باشند.

صداقت کیش اظهار داشت: همچنین به کارخانجات آرد اعلام کردیم که با توجه به دستورالعمل ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی نسبت به برآورد تقاضای مشتریان گندم صنف صنعت و اعلام نیاز سالانه خود اقدام و با کشاورزان قرار داد منعقد نمایند.

الیاس تاج الدینی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر هماهنگی و آمادگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با کشت قراردادی و ایجاد زیرساخت مناسب برای انعقاد قرارداد با کشاورزان در اسرع وقت اقدام نمایند بیان داشت: دستگاه‌های درون استان باید هماهنگی با دستگاه‌های ستادی کشوری را انجام و نسبت به وظایف خود آمادگی لازم را داشته باشند که با توجه به فرا رسیدن فصل کشت تعلل در این زمینه پذیرفتنی نیست.

او موضوع تسهیلات مورد نیاز برای این موضوع را یادآور شد و گفت: بانک کشاورزی مقدمات تأمین اعتبار مورد نیاز طرح را آماده و در اختیار کشاورزان و دستگاه‌های ذیربط قرار دهد.

در این نشست سایر دستگاه‌ها گزارشی از برنامه‌های خود در رابطه با موضوع کشت قراردادی گندم گزارش دادند و به  ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.