معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم مطرح کرد؛

صادرات محصولات ۱۲ پارک دانش بنیان به کشورهای دیگر

رحیمی شعرباف گفت: از ۴۹ پارک علم و فناوری محصولات ۱۲ شرکت دانش بنیان به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک با حضور بسام بشیر ابراهیم وزیر علوم سوریه و معاونان وزیر علوم ایران هم اکنون در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این نشست اظهار کرد: در دوران شکوفایی علم و فناوری و صنعت در تمدن اسلامی دو کانون شرق و غرب بزرگترین دانشمندان را داشته‌اند که ایران، سوریه و مصر جزو آن‌ها هستند که امیدواریم به آن پیشرفت و مجد گذشته در هر دو کانون برگردند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه پژوهش به رقم همه مشکلات و محدودیت‌ها سرمایه گذاری‌های انسانی و مالی خوبی کرده و به پیشرفت‌هایی هم دست پیدا کرده است.

رحیمی شعرباف تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ محققان ایرانی بیش از ۷۰ هزار مقاله در مجله‌های معتبر بین‌المللی چاپ کردند و رتبه ایران از نظر کمیت و کیفیت مقالات چاپ شده در سطح بین المللی ۱۴ و ۱۵ است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: در ۴ الی ۵ سال اخیر رتبه ایران در منطقه از نظر کمیت و کیفیت اول بوده است، هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ مجله رسمی داخلی در کشور فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ مجله در پایگاه‌های بین‌المللی نمادینه می‌شوند و موضوع چاپ مجله‌های بین‌المللی علمی به صورت مشترک اولین زمینه همکاری بین نهاد‌های علمی ایران و سوریه می‌تواند باشد.


رحیمی شعرباف گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ مرکز تحقیقاتی کوچک و بزرگ داریم که دولتی یا خصوصی هستند و تعدادی از آن‌ها در سطح بین‌المللی کاملا شناخته شده‌اند و در زمینه‌های مختلف نانو، تکنولوژی، بیوتکنولوژی، پلیمر، ژنتیک، مواد، مواد پیشرفته، انرژی‌های نو، فناوری‌های مرتبط با زلزله و  غیره فعالیت می‌کنند که در ایران بزرگ‌ترین آزمایشگاه در سطح خاورمیانه داریم.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۴۹ پارک علم و فناوری داریم و محصولات بین ۱۰ تا ۱۲ پارک صادر می‌شوند همچنین در این پارک‌ها شرکت‌های بزرگی داریم که با فناوری‌های پیشرفته مانند تجهیزات پیشرفته پزشکی، داروسازی، لیزر و غیره در حوزه‌های مختلف محصولات خود را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.