به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی کرباسزاده دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اصفهان اکنون به یک شهر محل گذر تبدیل شده و محل سفر نیست که گردشگری اقتصاد آن شهر را حرکت دهد، اظهار کرد: آمار نفرشب اقامت استان اصفهان حدود دو برابر از گیلان کمتر است و نمیتوان این امر را صرفاً بهخاطر مواهب طبیعی شمال کشور دانست بلکه کمکاری مسئولان اصفهان علت اصلی آن بوده است.
وی افزود: سرمایهگذاری در پروژههای گردشگری استانی مانند مازندران حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است درحالی که این عدد در اصفهان شش هزار میلیارد تومان است؛ بخش عمده سرمایههایی که در حوزه گردشگری به سمت مازندران رفته از اصفهان بوده که این حجم سرمایهها بهخاطر زیست و فصای کسب و کار نامطلوب در اصفهان است.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان طراحی برند شهری را اصلی مهم در بازاریابی حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: این مهم اولین اقدام برای جذب سرمایه بوده و از طریق آن میتوان تبلیغات و بازاریابی کرد.
وی ادامه داد: کشورهای موفق دنیا در جذب گردشگر به سه دسته پیشرو، نوظهور و خواهان موفقیت تقسیم میشوند که ایران در سرانه جذب هر گردشگر خارجی نه تنها از این کشورها پایینتر است بلکه کشورهای خاورمیانه نیز سرانه بالاتری از ایران دارند.
کرباسیزاده به ضرورت افزایش تعطیلات آخر هفته و تقسیم ایام تعطیل در تمام سال جهت افزایش تحرکات گردشگری داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: کم بودن تعطیلات آخر هفته مانع از برنامهریزی برای گردشگری در داخل یک کشور میشود.
وی گفت: وضعیت گردشگری دنیا در سال ۲۰۲۷ به شرایط قبل از کرونا بازمیگردد بدین سبب تا آن زمان تاکید در حوزه گردشگری بر داخل یک کشور و بین شهری و غیرمتمرکز خواهد بود.
کرباسیزاده ادامه داد: شوراهای شهر به عنوان سیاستگذاران توسعه شهری باید از مراجع ذیربط تقاضا کنند تا با افزایش تعطیلات آخر هفته در راستای توسعه اقتصاد گردشگری و افزایش درآمد دهکهای پایین جامعه اقدام شود.
انتهای پیام/ی