فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان ۱۵ قبضه سلاح شکاری متعلق به متخلفان شکار غیرمجاز را در گیلان کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری‌پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان ۱۵ قبضه سلاح شکاری متعلق به متخلفان شکار غیرمجاز را در گیلان کشف و ضبط کردند.

او افزود: نیرو‌های محیط بانی و یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایش‌های مستمر خود در مناطق تحت مدیریت، موفق شدند ۱۵ قبضه سلاح شکاری از نوع پنج تیر، دولول و تک لول متعلق به متخلفان شکار غیرمجاز را در سطح استان گیلان کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان همچنین از ارسال پرونده متخلفان شکار غیرمجاز به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: از ابتدای شروع فصل شکار در گیلان نیرو‌های این یگان در راستای حفاظت از مناطق تحت امر فعالیت خود را به شکل گسترده آغاز کرده‌اند.

اکبری‌پور به دو برابر شدن کشفیات سلاح در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا تا به امروز هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده است و با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده هرگونه فعالیت شکار در استان گیلان ممنوع است و به همین منظور تمامی مناطق تحت مدیریت توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان کنترل و نظارت می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به لزوم کنترل و پایش بازار‌های محلی و جلوگیری از فروش و عرضه پرندگان حمایت شده ومهاجر، گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت محیط زیست به صورت متناوب در تولم شهر، چاف، چمخاله لنگرود و بازار محلی انزلی و رشت انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.