وزیر دفاع و وزیر امور خارجه هلند از تمدید حضور نظامیان این کشور در عراق برای ۱ سال دیگر و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هنک کمپ» وزیر دفاع هلند، و «بن کناپن» وزیر امور خارجه این کشور، نامه‌ای به قانونگذاران هلندی نوشتند و در آن از تمدید مأموریت نظامی نیرو‌های این کشور تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۰ دی ۱۴۰۱) در عراق خبر دادند.

«حفاظت از فرودگاه بین‌المللی اربیل» ازجمله مواردی است که نیرو‌های هلندی در مأموریت خود در عراق موظف به انجام آن هستند. در حال حاضر شمار نیرو‌هایی که از این فرودگاه محافظت می‌کنند ۱۵۰ نفر اعلام شده است.

همچنین به تازگی سازمان تحقیقات محیط‌زیست نیز درخواستی صادر کرده است برای آن‌که نظامیان هلند از مشاوران و اعضای این ائتلاف در منطقه کردستان محافظت کنند و بنابراین ارتش هلند پس از این وظیفه جدیدی نیز بر دوش خواهند داشت.

هلند از این پس پشتیبانی از ستاد ائتلاف ضد داعش را با ارتباط با بقیه اعضا ادامه خواهد داد.

در بخشی از متن نامه این دو مقام هلندی ادعا شده است: «تمدید ۱ ساله حضور ما در عراق، هلند را شریکی قابل اعتماد در زمینه مبارزه با داعش می‌کند. دولت هلند همچنان این گروه را تروریستی و یک تهدید قلمداد می‌کند.»

در جریان نشستی که در تاریخ ۲۲ اکتبر ازسوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا انجام شد، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، نیز حضور داشت و تمامی اعضا موافقت کردند که مبارزه با داعش پایان نیافته است. دولت آمریکا نیز تأکید کرد همچنان در شمال شرق سوریه و عراق حضور نظامی خواهد داشت.

وزارت دفاع آمریکا از تعهد واشنگتن به حفظ حضور نظامی در عراق خبر داد که به ادعای آمریکا به دعوت دولت عراق انجام شده است.

این در حالی است که طبق مصوبه پارلمان عراق، حضور نظامیان خارجی ازجمله ارتش تروریست آمریکا در این کشور غیرقانونی است و آن‌ها باید هرچه سریع‌تر کمتر از ۲ ماه دیگر و تا پایان سال جاری میلادی، این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار