رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره درگیری در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات گفت حمله به تظاهرکنندگان جنایتی است که بدون مجازات نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسله، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره درگیری‌های روز گذشته (جمعه) در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد برخی تلاش می‌کنند باعث درگیری تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز و نیروهای امنیتی شوند، اما آن‌ها در این امر موفق نبودند.

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت: «آنچه دیروز در مورد حمله به تظاهرکنندگان و آتش زدن چادرها روی داد، جنایتی است که بدون مجازات نخواهد ماند. هرکس دستور تیراندازی را داده است و اجراکننده آن باید مجازات شوند و ما دربرابر این جنایت سکوت نخواهیم کرد.»

منابع خبری دیروز (جمعه) از وقوع درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در بغداد خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق در این باره اعلام کرد حوادث بغداد دست‌کم ۱۲۵ مجروح ازجمله ۲۷ غیرنظامی داشته است.

کتائب حزب‌الله و سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) هر کدام با صدور بیانیه‌هایی جداگانه دستور شلیک به معترضان در تظاهرات علیه نتایج انتخابات در عراق را محکوم کردند.

قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز از تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات خواست تا خویشتنداری کنند و فرصت را به دست کسانی که سوء استفاده می‌کنند ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار