رئیس جمهور عراق با بیان اینکه درگیری‌های میان نیرو‌های امنیتی و تظاهرات‌کنندگان تاسف بار و غیرقابل قبول است، گفت: تظاهرات مسالمت آمیز حق تضمین شده مردم عراق است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، برهم صالح رئیس جمهور عراق در واکنش به تحولات اخیر کشورش و تظاهرات معترضان به نتیجه انتخابات عراق که با حمله نیرو‌های امنیتی به معترضان به خشونت کشیده شده است، پیامی را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: درگیری‌های میان نیرو‌های امنیتی و تظاهرات‌کنندگان تاسف بار و غیرقابل قبول است.

وی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت آمیز حق تضمین شده در قانون اساسی است و با این وجود نباید از چارچوب قانونی مسالمت آمیز آن عدول کند.

برهم صالح ادامه داد: باید تحقیقات برنامه ریزی شده پیگیری و از تکرار آن اطمینان حاصل شود.

رئیس جمهور عراق افزود: حفظ امنیت عمومی یک وظیفه ملی است.

وی با بیان اینکه همه باید خویشتنداری کنند، تاکید کرد: منافع ملی بر همه چیز ارجحیت دارد.

منابع خبری در روز جمعه از وقوع درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در بغداد خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق در این باره اعلام کرد: حوادث بغداد ۱۲۵ مجروح ازجمله ۲۷ غیرنظامی داشته است.

همچنین کانال خبری صابرین نیوز از کشته شدن چندین نفر در این اعتراضات خبر داد.

بعد از انتخابات پارلمان عراق، نمایندگان جدید و ائتلافی که کرسی‌های بیشتری را در مجلس به دست آورده است باید از میان عرب‌های شیعه یک فرد را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کنند.

کمیسیون انتخابات عراق پیشتر اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در وبگاه خبری این کمیسیون قرار دارد. این کمیسیون میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد. همچنین بر اساس بیانیه این کمیسیون بیش از ۹/۶ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر در عراق رای خود را به صندوق ریختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، برهم صالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار