مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۱۰۰ درصدی پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

امجدی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  از رشد ۱۰۰ درصدی پرواز‌های بین المللی فرودگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین امسال تا پایان شهریور ماه تعداد ۵۳۵ پرواز ورودی و خروجی در مسیر‌های بین المللی در این فرودگاه نشست و برخاست کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

او  با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی تعداد مسافرین پرواز‌های خارجی فرودگاه اصفهان در شش ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل تصریح کرد: در طول مدت مذکور بیش از ۳۷ هزار مسافر در پرواز‌های خارجی این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان نشان کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان به مانند گذشته بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ویژه در خصوص پرواز‌های بین المللی پایبند بوده که از مهمترین اقدامات ضد کرونایی در حال انجام در ترمینال پرواز‌های خارجی این فرودگاه، می‌توان به الزام مسافرین ورودی در خصوص ارائه کارت واکسیناسیون و گواهی تست منفی پی سی آر (با مهلت ۹۶ ساعت) کرونا و همچنین انجام غربالگری حرارتی و اکسیژن سنجی بر روی مسافرین ورودی در بدو ورود به ترمینال اشاره کرد.

امجدی ضمن اعلام الزام مسافرین خروجی در پرواز‌های بین المللی مبنی بر ارائه کارت واکسیناسیون دو دوز و همچنین گواهی تست منفی پی سی آر (با مهلت ۷۲ ساعت) عنوان کرد: ورود مسافرین از کشور‌های ویژه (دارای سویه جهش یافته ویروس) به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع و تنها با تایید وزارت خارجه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر بوده، و از مسافرین ورودی از کشور‌های پرخطر (کشور‌هایی با بروز بالای بیماری) توسط پرسنل مرکز بهداشت مرزی در فرودگاه مجدداً تست PCR گرفته می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۳۰ پرواز ورودی و خروجی به صورت هفتگی در مسیر‌های استانبول، دبی، دوحه و نجف توسط شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، فلای دبی، قطرایرویز، ایران ایرتور، کاسپین و معراج در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام می‌پذیرد.
امجدی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ترکیش به صورت هفتگی در روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در مسیر اصفهان به استانبول و بالعکس، شرکت هواپیمایی فلای دبی در روز‌های شنبه و سه شنبه هر هفته در مسیر اصفهان به دبی و بالعکس، شرکت هواپیمایی قطرایرویز در روز‌های چهارشنبه و جمعه هر هفته در مسیر اصفهان به دوحه و بالعکس، شرکت هواپیمایی کاسپین در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته در مسیر اصفهان به نجف و بالعکس و شرکت هواپیمایی معراج در روز‌های سه شنبه هر هفته در مسیر اصفهان به نجف و بالعکس اقدام به جا به جایی و خدمت رسانی به مسافرین محترم می‌نمایند. همچنین مردم عزیز می‌توانند برای اطلاع از جزئیات پرواز‌های مذکور به وب سایت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به نشانی www.isfahan.airport.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.