دو نماینده جمهوری خواه کنگره در نامه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا به اوکراین در برابر روسیه کمک نظامی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، هفته نامه دیفنس نیوز اعلام کرد مایک راجرز و مایک ترنر، نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا (به ترتیب از آلاباما و اوهایو) در نامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا به اوکراین کمک نظامی کند و کشتی‌های جنگی خود را به دریای سیاه بفرستد.

این دو نماینده کنگره آمریکا در نامه خود به جو بایدن، نوشتند: «با افزایش نیرو‌های نظامی روسیه در مرز اوکراین، ما از دولت شما می‌خواهیم در قالب اطلاعات و تسلیحات اقدامی فوری و سریع برای پشتیبانی از اوکراین انجام دهید. از دولت می‌خواهیم تا حجم ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین را افزایش دهد تا تهدید تهاجم مجدد نیرو‌های روسیه را مهار و منحرف کند. »

 در این نامه آمده است: «علاوه بر این، ما از شما می‌خواهیم که فورا حضور نظامی و موضع مناسب آمریکا در منطقه را در نظر بگیرید و فعالیت‌های اشتراک‌گذاری اطلاعاتی مناسب بین واشنگتن و کی‌یف را برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع،  آغاز کنید.»

پیش از این، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا از نزدیک فعالیت نیرو‌های روسیه در مرز با اوکراین را زیر نظر دارد.

سرگئی کوشلف، کاردار سفارت روسیه در واشنگتن در مصاحبه با تلویزیون بین المللی روسیه، RTVI اعلام کرد: رایزنی ها بین مسکو و واشنگتن درباره خدمات کنسولی به طور مداوم در حال انجام است. به صورت هفتگی با وزارت امور خارجه رایزنی هایی داریم و سعی می کنیم همه مسائل عملیاتی را طی گفتگوهای بین سفارت و نمایندگان دفتر روسیه وزارت امور خارجه حل کنیم.

کوشلف، همچنین گفت: روسیه علاوه بر بازگرداندن شش مرکز دیپلماتیک مصادره شده  از سوی آمریکا در چند سال گذشته،  خواستار غرامت برای تمام خسارات مالی است. این خسارات می‌تواند به هزاران دلار برسد.

وی افزود: طی چند سال گذشته، دیپلمات‌های روسی ۴۷۰ بار از دولت آمریکا خواسته‌اند تا دسترسی به تأسیسات مصادره‌ شده را فراهم کند تا فهرستی از آنها گرفته و وضعیت آنها مشخص شود.

چندی پیش، زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست آمریکا از ۵۵ دیپلمات و کارمند سفارت و کنسولگری‌های روسیه برای ترک واشنگتن اعلام کرد که هم اکنون حدود ۱۳۰ آمریکایی در روسیه مشغول به کار هستند، اما تعداد کسانی که در دفتر نمایندگی روسیه در واشنگتن و کنسولگری‌های آن در نیویورک و هیوستون کار می‌کنند، کمتر از ۲۰۰ نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار