سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصمیم اخیر آمریکا درقبال شهروندان روس برای دریافت ویزای آمریکایی را محکوم اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پیامی تصمیم اخیر آمریکا برای «بی‌خانمان» خواندن شهروندان روسیه که به دنبال دریافت ویزای آمریکا هستند را محکوم کرد.

پس از آن‌که سفارت آمریکا درخواست اغلب کشور‌ها برای رسیدگی به روند ویزا را در ماه مه (خرداد) رد کرد، اکنون به شهروندان روس این اجازه را می‌دهد تا در عوض کشور خودشان، برای ویزای آمریکا در ورشو درخواست دهند. این مسئله به دلیل ممنوعیتی است که مسکو برای به کار گرفتن کارکنان سفارت در روسیه اعمال کرده است.

اکنون وزارت خارجه آمریکا شهروندان کشوری را که در آن‌جا کنسولگری ندارد و برای ویزا اقدام می‌کنند، در لیستی با نام «افراد بی‌خانمان» گنجانده است. روسیه نیز دهمین کشور در این لیست بعد از کوبا، اریتره، ایران، لیبی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، و یمن است.

ماریا زاخارووا در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «دیپلمات‌های آمریکایی سال‌ها سیستم خدمات کنسولگری روسیه را تخریب کردند. آن‌ها روند تکنیکی که در قرن ۲۱ به کار می‌رود را به جهنم تبدیل کردند.»

در حال حاضر روابط آمریکا و روسیه در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد و آن‌ها برسر تعداد دیپلمات‌هایی که می‌توانند به کشور‌های همدیگر بفرستند اختلاف نظر دارند.

همچنین روسیه آمریکا را در فهرستی با نام «کشور‌های غیردوست» قرار داده است که باید برای استخدام اتباع روسیه به دنبال تأیید باشند.

خرداد ماه امسال «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، و «جو بایدن» همتای آمریکایی او، بعد از ۱۰ سال و برای نخستین‌بار در ژنو با یکدیگر دیدار کردند و به رایزنی درباره مسائل مختلف پرداختند. پس از این دیدار «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، احتمال حذف نام آمریکا از لیست کشور‌های غیردوست را به طور کل رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار