احتمال دیدار مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه با رئیس سیا

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه از احتمال دیدار با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت  فکر می‌کنم در آینده می‌توان با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» دیدار کرد.

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در مصاحبه ای زنده اعلام کرد: باید بگویم که تاکنون هیچ تماسی بین سرویس‌های اطلاعاتی مرکزی روسیه و آمریکا وجود نداشته است، هرچند که البته من مودبانه،  اول از همه و به صورت مکتوب تصدی مدیریت سیا را به ویلیام برنز، تبریک گفتم. من این کار را علنی انجام دادم.

وی در ادامه افزود: احتمالا ویلیام برنز، در حال حاضر با مسئولیت‌های خود آشنا شده و بعید می‌دانم که  با رئیس اطلاعات خارجی روسیه گفتگو کند.

رئیس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر به خبرگزاری تاس گفته بود که مسکو و واشنگتن به تبادل اطلاعات در مورد جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهند، اما این تعامل کمتر از قبل خواهدبود. سازمان های اطلاعاتی روسیه و غرب در مجموع با لحاظ برخی استثنائات، همکاری‌های خوبی با هم دارند.

سرگئی ناریشکین، همچنین اضافه کرد:  از اینکه از اولین افرادی است که در فهرست تحریم کشورهای غربی قرار گرفته بسیار مفتخر است.

وی خاطرنشان کرد: من در همان ابتدا که عضو دومای روسیه بودم تحریم شدم.

روز گذشته، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در پاسخ به اتهامات بی‌اساس مقامات آمریکایی گفت: آمریکا عادت دارد روسیه را سپر بلای خود کند. روسیه برای آمریکا یک دشمن خارجی است که همه تقصیر‌ها را به گردن او می‌اندازد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا ادعا کرده است روسیه سعی داشته در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار می‌شود با انتشار اخبار جعلی دخالت کند.

پیش از این نیز، بعد از حمله سایبری به شرکت «سولار ویندز» آمریکا، واشنگتن مسکو را به سازماندهی این حمله متهم کرده بود و عنوان کرده بود که روسیه کار زیادی برای مقابله با هکر‌های خود انجام نمی‌دهد.

روسیه اتهامات مربوط به فعالیت‌های مجرمانه سایبری را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است، ولی با همکاری برای دستگیری مجرمان مجازی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار