اوکراین افزایش حضور روسیه در نزدیکی مرز خود را رد کرد

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد شاهد تقویت نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز خود در شرق این کشور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که رسانه‌های آمریکایی درباره تحرکات نظامی مسکو در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرده اند، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد شاهد تقویت نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز خود در شرق اوکراین نیست.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای که دوشنبه شب منتشر شد اعلام کرد: «هیچ گونه استقرار بیشتر نیرو، سلاح و تجهیزات نظامی روسیه به سمت مرز اوکراین مشاهده نشده است».

 بنابر اعلام کی‌یف، تحرکاتی که گزارش شده اند «اقداماتی هستند که در چارچوب جابجایی نیرو‌ها پس از انجام تمرین‌ها برنامه‌ریزی شده اند».

بر اساس آنچه واشنگتن پست گزارش داد، مقامات آمریکایی درباره تحرکات اخیر که در ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود ابراز نگرانی کردند. در این ویدیو‌ها قطار‌ها و کامیون‌های روس دیده می‌شوند که تانک‌ها و موشک‌ها را انتقال می‌دهند.

ارتش اوکراین دوشنبه به این اخبار واکنش نشان داد و اعلام کرد: «انتشار چنین مطالبی را می‌توان عملیات روانی علیه کی‌یف دانست».

پنتاگون نیز به نوبه خود اعلام کرد واشنگتن اوضاع در مرز روسیه-اوکراین را «از نزدیک» دنبال می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین سه شنبه در پاسخ به پرسشی درباره مطالبی که در مطبوعات آمریکایی منتشر شد، این مطالب را بی کیفیت دانست و گفت نباید به این اخبار توجه کرد.

او با وجود این صراحتا چنین تحرکاتی را تکذیب نکرد و یادآور شد مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌داند که نیروهایش را به میل خود جابجا کند.

پسکوف با اشاره به تمایلات «توسعه طلبانه و تهاجمی» در اطراف خاک خود و به ویژه از طرف ناتو، افزود: «روسیه برای تأمین امنیت خود به اتخاذ تدابیر ادامه خواهد داد».

منطقه دونباس در شرق اوکراین، از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگ است. جنگی که سبب کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از نیرو‌های کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه شده است.

این منطقه مستعد برای تنش هاست. آوریل گذشته، کشور‌های غربی درباره استقرار قابل توجه نیرو‌های روسیه در این مرز و افزایش تنش‌ها هشدار دادند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت تحرکات اخیر روسیه در این منطقه واقعیت دارد، اما از آنچه در ماه آوریل انجام گرفته بود اهمیت کمتری دارد و همچنین فاصله بیشتری با مرز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار