واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بلای جان کارخانه‌های تولید کاغذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی اکبر صفریان مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: واردات کاغذ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی انجام می شود، اما تولیدکننده داخلی باید با دلار ۲۷ هزار تومانی، چوب خارجی، قطعات، مواد اولیه را بخرد و سپس تولید کند.

او با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های تولید کاغذ کشور، کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند، افزود: زمانی که دولت با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به جنگ صنعت می‌آید چگونه می‌توانیم با این ارز ترجیحی رقابت کنیم؟

صفریان گفت: خط یک شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن کاغذ چاپ تحریر و کاغذ روزنامه، چندین سال بلا استفاده افتاده است و امسال فقط با ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت در حال تولید هستیم.

او افزود: حدود ۵ هزار تن کاغذ امسال برای کتاب‌های آموزشی کشور تولید کردیم.

صفریان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تولید کاغذ موجود در کشور می‌تواند تا ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین کند، گفت: اگر طرح‌های خودکفایی در تولید کاغذ، عملی شود، می‌توانیم تا سال آینده این خودکفایی را به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود: در نتیجه این مشکلات، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و برای آن مشکل ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.