صادرات کاغذ از ایران به ترکیه پس از ۵ سال وقفه دوباره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، صفریان مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه صادرات کاغذ از ایران به ترکیه پس از ۵ سال وقفه داشت، گفت:این شرکت از امروز ماهانه ۴ هزار تن کاغذ به ترکیه صادر می‌کند.

او افزود: تفاهم نامه صادرات کاغذ به ترکیه امضا شده است و معامله نیز با یورو انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این شرکت در حال برگشت به دوران اوج است ابراز امیدواری کرد صادرات کاغذ از این کارخانه با حمایت‌های بیشتر افزایش یابد.

صفریان گفت: نشستی نیز با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار و تفاهم نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن۴۰ هزار تن کاغذ تحریر برای چاپ کتاب‌های درسی در اختیار وزارت آموزش قرار بگیرد.

او گفت: قرارداد تامین کاغذ‌های درسی از این شرکت اگر به موقع بسته شود همه ظرفیت کارخانه برای تامین این کاغذ‌ها فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش با امضای این قرارداد دیگر دغدغه تامین کاغذ نخواهد داشت، افزود: این کارخانه می‌تواند سالانه ۹۰ هزار تن کاغذ تولید و همه نیاز‌های آموزش و پرورش را تامین کند.

صفریان گفت: ۲۰ هزار تن کاغذ ۶ ماه نخست پارسال در این کارخانه تولید شد که این میزان امسال به ۵۰ هزار تن افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برای تولید بیشتر نیاز به چوب‌های جنگلی دارد، گفت: برای تامین چوب‌های مورد نیاز این کارخانه علاوه بر واردات باید با سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شود تا از درختان شکسته و افتاده جنگلی نیز برای تولید کاغذ استفاده کنیم.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگترین تولید کننده کاغذ در ایران با ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار تن شامل ۹۰ هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و ۸۵ هزار تن کاغذ فلوتینگ در ساری قرار دارد

این شرکت مرداد ۱۳۷۶ راه اندازی شده است و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ریالی، ارزی فاینانس در آن انجام شده است

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.