واردات چوب برای کارخانجات چوب و کاغذ از واردات کاغذ به صرفه‌تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، صفریان مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین چوب از روسیه را از جمله راهکار‌های تامین مواد اولیه این کارخانه اعلام کرد و گفت: در روسیه با قیمت ارزان و پایین‌تر از قیمت داخلی می‌توان چوب مورد نیاز را تامین و آن را به کاغذ تبدیل کرد.

او افزود: واردات چوب از واردات کاغذ به صرفه‌تر است و دولت به جای اینکه با پرداخت یارانه واردات کاغذ چره کارخانجات خارجی را بچرخاند به اشتغال کارگران داخلی کمک کند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه مدرن‌ترین کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور وجود دارد، ادامه داد: توان تولید کاغذ باکیفیت‌تر و سفیدتر در کارخانه وجود دارد.

صفریان گفت: ۶۰۰ میلیون دلار برای ایجاد کارخانه چوب و کاغذ سرمایه گذاری شده است، اما به دلیل مشکل تامین مواد اولیه در حال حاضر یک خط تولید بلااستفاده مانده است و کاغذ وارد می‌شود.

او افزود: ماشین آلات این کارخانه مشکلی ندارند و در تامین قطعات نیز با مشکل روبرو نیستم فقط با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، تامین مواد اولیه مشکل اصلی این کارخانه است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود: امکان تولید کاغذ با کاغذ‌های ضایعاتی نیز در این کارخانه وجود دارد که مستلزم سرمایه گذاری‌های جدید است.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار