در بحبوحه تنش‌ها میان الجزایر و فرانسه، اینبار پاریس دستور توقیف یک کشتی الجزایری را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رنه کریپل، رئیس مرکز ایمنی کشتی در بندر برست فرانسه از توقیف یک کشتی کانتینری متعلق به شرکت ملی دریایی الجزایر خبر داد.

به گفته کریپل، کشتی کانتینری "سائورا" به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها و دستمزد ملوانان خود از امروز جمعه در بندر برست به مدت سه ماه توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه «این شرکت احتمالاً با مشکلات مالی مواجه است و سه ماه است حقوق ۲۲ نفر از خدمه خود را که همگی ملیت الجزایری دارند، پرداخت نکرده است»، توضیح داد که «این کشتی تحت یک توافقنامه بین المللی در بخش حمل و نقل کالا فعالیت دارد».

این مقام افزود: کابین‌های عرشه وضعیت قابل تحملی ندارند و فاقد ملحفه، پتو و بالش برای خدمه هستند.

شایان ذکر است که "سائورا" یک کشتی کانتینری است که در سال ۲۰۱۲ به طول ۱۲۰ متر ساخته شد و در مسیر الجزایر به آنتورپ تردد می‌کرد.

این کشتی تا زمانی که هزینه‌های مربوطه را پرداخت نکند و نقص فنی که مقامات فرانسوی در کشتی مشاهده کرده اند را تعمیر نکند، نمی‌تواند بندر فرانسه را ترک کند.

انجمن دفاع از دریا و ملوانان «مور گلاز» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ملوانان از وضعیت معیشتی خود گلایه دارند و ماه‌هاست که در تأمین معاش خانواده‌شان ناتوان هستند.

این در شرایطی است که تنش بین الجزایر و پاریس که پس از اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همچنان وجود دارد. مکرون ادعا کرده بود که الجزایر پس از استقلال خود در سال ۱۹۶۲ بر پایه یک رژیم سیاسی-نظامی اداره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار