رمطان لعمامره در سخنانی از روابط دیرینه کشورش با ایران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزیر خارجه الجزائر در سخنانی از روابط دیرینه کشورش با ایران گفت.

رمطان لعمامره، در مصاحبه با شبکه آر تی روسیه در پاسخ به پرسشی درباره روابط با ایران گفت: الجزائر روابطی طبیعی و دیرینه با ایران دارد و هر دو کشور نیز منافعی در چارچوب اوپک دارند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت الجزائر به دنبال دیپلماسی بلندگویی نیست و کار‌های خود را به آرامی انجام می‌دهد و مواضع خود را به آرامی از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری می‌کند. او همچنین گفت الجزائر مخالف مداخله در امور داخلی اش است.

وی گفت سفیر الجزائر در پاریس همچنان در الجزائر برای مشورت حضور دارد و تصمیم بستن حریم هوایی در برابر هواپیما‌های فرانسه، تصمیمی حاکمیتی بود که در برابر خشونت‌های لفظی صورت گرفت.

رمطان لعمامره در ادامه گفت روابط تاریخی الجزائر را به روسیه مرتبط می‌کند و کشورش در مشورت دائمی و جدی با دیپلمات‌های روسیه در مسائلی بوده است که به منافع روسیه مرتبط می‌شد.

وزیر خارجه الجزائر در خصوص مسائل لیبی نیز گفت: امکان اجرای انتخابات در لیبی قوی است و این مسأله به تکمیل جوانب سازماندهی مسأله باز می‌گردد.
او همچنین تأکید کرد لیبی می‌بایستی اقداماتی را در ارتباط با خلع سلاح از شبه نظامیان به انجام برساند. او در ادامه با اشاره به کنفرانس برلین گفت نشست برلین بر مسئولیت داشتن جامعه بین المللی بر خروج نیرو‌های خارجی تأکید کرد.

او با اشاره به اختلافات در کشور مالی نیز گفت اوضاع در مالی نشان داد آنچه امنیت و ثبات مالی را مورد تعرض قرار می‌دهد، امنیت الجزایر را نیز دستخوش خود قرار خواهد داد. لعمامره گفت کشورش میانجی گری‌هایی را در مالی انجام داده و گروه‌های مسلح در مالی توافق صلحی را در الجزائر به امضا رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
الجزایرم مثل ما و ویتنام غرب گزیده است
آخرین اخبار