رئیس اکثریت حزب جمهوری‌خواه خطاب به دموکرات‌ها گفت: دیگر در امان نیستید و سال آینده باید برای به دست آوردن بیش از ۷۰ کرسی با ما بجنگید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کوین مک‌کارتی، رئیس اکثریت حزب جمهوری‌خواه پس از پیروزی خیره‌کننده گلن یانگکین، هم حزبی‌اش در انتخابات فرمانداری ویرجینیا، اعلام کرد جمهوری‌خواهان می‌توانند در انتخابات میان دوره ای سال آینده ۶۰ کرسی از دست رفته را بازگردانند.

مک کارتی در کنار تیم جمهوری‌خواهان ویرجینیا، خطاب به دموکرات‌ها گفت: شما دیگر در امان نیستید. اگر شما یک دموکرات هستید و رئیس‌جمهور بایدن با ۱۶ امتیاز کرسی شما را به دست آورد، سال آینده در یک رقابت سخت برای به دست آوردن بیش از ۷۰ کرسی خواهید بود.

اگر حزب جمهوری‌خواه در سال آینده امتیاز بیشتری نسبت به دموکرات‌ها کسب کند، مک کارتی به عنوان رئیس مجلس در جایگاه خوبی قرار خواهد گرفت. جمهوری‌خواهان باید در سال ۲۰۲۲ تنها تعداد انگشت شماری از کرسی‌ها را برگردانند تا اکثریت را پس بگیرند، موجی از انتخابات مانند سال ۲۰۱۰، انتخابات میان دوره‌ای که دو سال پس از پیروزی اوباما رئیس‌جمهور سابق در کاخ سفید روی داد و در آن پلوسی و دموکرات‌ها ۶۳ کرسی و اکثریت مجلس را از دست دادند به مک کارتی این امید را می‌دهد که به سمت ریاست مجلس حرکت کند.

مک کارتی همچنین به بررسی برنامه عظیم بایدن برای ایجاد شبکه ایمنی اجتماعی بهتر و بسته آب‌وهوایی پرداخت و شکست دموکرات‌ها در انتخابات شب گذشته را زنگ خطری برای واشنگتن برای کنار گذاشتن حزب‌گرایی با هزینه های تریلیون دلاری خواند.

شان پاتریک مالونی، رئیس کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره، گفت: انتخابات سه شنبه شب خیلی چیزها رو نشون داد. آن‌ها در تلاشند تا دوباره به قدرت برسند. 

سه‌شنبه گذشته و در انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا، گلن یانگکین جمهوری‌خواه، پیروز شد. این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و باراک اوباما در هفته‌های اخیر از تری مک آلیف دموکرات به شدت حمایت کرده بودند.

کارشناسان معتقدند که نتیجه این انتخابات و پیروزی جمهوری‌خواهان ضربه سنگینی برای دموکرات‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار