مقامی آمریکایی مدعی تقلب انتخاباتی در خانه‌های سالمندان ویسکانسین شد

کلانتر یکی از شهرستان‌های ویسکانسین در آمریکا مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در خانه‌های سالمندان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کلانتر شهرستان «رسین» در ایالت ویسکانسین آمریکا، مدعی شد در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور در خانه‌های سالمندان این شهرستان تقلب انتخاباتی صورت گرفته است.

«کریستوفر اشمالینگ» (Christopher Schmaling) در کنفرانسی خبری گفت: «اعضای کمیسیون انتخابات ویسکانسین در جریان انتخابات ۲۰۲۰ قوانین انتخاباتی را شکسته و در واقع متلاشی کردند.»

او در بخشی از سخنانش گفت که شکایتی از یکی از شهروندان دریافت کرده است مبنی بر آن‌که گرچه یکی از اعضای خانواده‌اش پیش از برگزاری انتخابات فوت کرده، اما به شکلی غیابی در رأی‌گیری شرکت داشته است.

گفته می‌شود این فرد سالمند در خانه سالمندانی نگهداری می‌شُد که در سال ۲۰۲۰ فعالیت غیرمعمول در زمینه رأی‌گیری در انتخابات از خود نشان داده و در انتخابات پیش از آن فعالیت محسوسی نداشته است.

اکنون کلانتر ویسکانسین دستور داده است تا با خانواده‌های افرادی که در خانه‌های سالمندان حضور دارند تماس گرفته و از آن‌ها بپرسند آیا این افراد توان عقلی دارند و از سلامت روان و ذهن بهره‌مندند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند یا نه؟

این سخنان کلانتر ویسکانسین در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، و هواداران او همچنان بر تخلف گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اصرار دارند و معتقدند که نهاد‌های مربوطه نسبت به طرح دعوای آن‌ها بی‌تفاوت بوده و اصلاً رسیدگی نکرده‌اند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید برخی آراء پستی پس از اتمام موعد رأی‌گیری دریافت شده و همچنین شماری از اسامی که در میان رأی‌دهندگان حضور داشتند، سال‌ها قبل فوت کرده بودند!

این در حالی است که به تازگی «بیل کسیدی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانای آمریکا، از رویکرد هم‌حزبی‌هایش درباره انتخابات اخیر آمریکا انتقاد کرد و گفت چنانچه جمهوری‌خواهان به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) اصرار ورزند، در انتخابات ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) نیز شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار