فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد– سلفچگان در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید حسن خلیلی نیا،رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای، فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان قم و بالعکس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او افزود: طول مسیر اجرایی فاز نخست طرح سیستم روشنایی محور راهجرد- سلفچگان هشت کیلومتر است که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده‌است.

خلیلی نیا  با بیان این‌که فاز نخست این طرح از ابتدای محور راهجرد- سلفچگان (حوزه استحفاظی استان قم) تا قوس بعد از آستانه امامزاده جعفر (ع) است، اضافه کرد: برای اجرای فاز نخست ۱۵۴ پایه روشنایی در مسیر نصب و با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف ال‌ای دی نسبت به تامین روشنایی محیط اقدام شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ادامه داد: با توجه به ترافیک چشمگیر و ترکیبی بزرگراه سلفچگان- راهجرد و بالعکس طرح سیستم روشنایی این محور در دیگر فاز‌ها در حال اجرا و پیگیری است.

خلیلی نیا بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه را سه ماهه و آغاز عملیات اجرایی آن را از نیمه مردادماه امسال عنوان کرد و افزود: طول مسیر اجرایی طرح فراگیر سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان و بالعکس ۳۳ کیلومتر است.

او ادامه داد: به‌منظور اجرای کامل این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که تماما از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  با اشاره به این‌که استان قم در خصوص اجرای سیستم روشنایی در طول راه‌های برون‌شهری در زمره استان‌های نخست کشور است، بیان کرد: از ابتدای امسال  تاکنون در دو مقطع از سطح راه‌های استان شامل محور مبارک‌آباد- قنوات به طول یک کیلومتر و محور قدیم قم- تهران و حدفاصل تقاطع شکوهیه- پل عسگرآباد به طول ۳.۵ کیلومتر سیستم روشنایی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده‌ است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار