فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بصیرت مهمترین عامل در شناخت توطئه‌های مختلف و مبارزه با استکبار جهانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار قاسمی در آیین نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی که در مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در مهرشهر بیرجند برگزار شد، گفت: اگر دیروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا در عرصه نظامی بر ملت‌های مظلوم یورش و هستی آن‌ها را به یغما می‌برد، امروز در لباس فرهنگی و با دستکش مخملی پای در میدان مبارزه و چپاول می‌گذارد و در دستیابی به اهداف پلید خود به هیچ اصل و اصول انسانی نیز پایبند نیست.

وی افزود: بعد از استقلال آمریکا در قرن هجدهم، چپاول ملت‌ها توسط مستکبرین آمریکایی در کنار غارتگران دیگر شرقی و غربی به‌ویژه انگلیس آغاز شد و آمریکا نیمه قرین بیستم در بیش از ۵۰ کشور جهان کودتا کرده که هدف همه این حملات تامین و تضمین انرژی برای غرب، به وجود آوردن ابزار تهدید در منطقه و گسترش فرهنگ آمریکایی بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی استکبارستیزی را روشن‌ترین پیام و مهمترین دستور اسلام ناب دانست و افزود: پیامبران الهی در دوران خود نبرد با مستکبرین و دفاع از مظلومان را برای ترویج ادیان الهی سرلوحه کار خویش قرار دادند.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی تکلیفی برای بشر آزاد و مستقل است گفت: استکبار از ملت‌ها چیز‌هایی را طلب می‌کند که هیچ حقی بر آن نداشته و ندارند و چنانچه مردم جوامع مختلف در عرصه‌های متنوع فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی پیشرفت کنند به مذاق مستکبرین خوش نیامده و به دنبال تضییع حق ملت‌ها است.

سردار قاسمی در ادامه حمله، نفوذ و سلطه را سه عنصر دکترین آمریکا در گفتمان جهانی برشمرد و اظهار داشت: شیطان بزرگ در روش سلطه به دنبال ترویج انقلاب‌های رنگی و روی کار آوردن افراد وابسته برای غارت ثروت‌های ملی کشور‌های تحت سلطه است.

وی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا به عنوان دو لبه یک قیچی برای ایجاد ارعاب، سلطه و نفوذ در کشور‌ها یاد کرد و گفت: حمایت از تروریست‌های منافق در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم ایران، حمایت از عناصر تجزیه‌طلب، حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، هدیه دادن سلاح‌های کشتار جمعی به رژیم بعث عراق، حمله به سکو‌های نفتی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و تاسیس و تامین چندین شبکه ماهواره‌ای از جمله جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حق ملت مظلوم ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: نظام آموزشی، تربیتی استان به دنبال نهادینه کردن مثلث «مقاومت، ولایت و شهادت» در مدارس مطابق سند تحول بنیادین است.

محمدعلی واقعی با بیان اینکه دشمن از روحیه مقاومت، ولایتمداری و شهادت‌طلبی دانش‌آموزان انقلابی ما می‌ترسد افزود: بازدارندگی امروز در مسیر توطئه‌های دشمن، مرهون شهدای گرانقدری، چون سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ چرا که شهدا محور وحدت در هر منطقه‌ای هستند.

وی مهمترین نقش و رسالت جوانان به‌ویژه فرزندان شاهد، جانباز، آزاده و ایثارگر را کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه، آبادانی و استقلال علمی کشور دانست و گفت: کسانی که قدرت خلاق و موفقیت‌هایی دارند و ارزش‌های انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند هیچ‌گاه در مقابل مشکلات سر فرود نمی‌آورند.

همچنین امروز در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز از ۶۰ دانش‌آموز فرزند شاهد، جانباز، آزاده و ایثارگر و ممتاز علمی در بیرجند تجلیل شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.