اداره کل هواشناسی استان سمنان برای روزهای پنجشنبه تا جمعه هفته جاری بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و کاهش بین ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما همراه با هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی با فعالیت امواج ناپایدار، رگبار، رعد و برق، بارش برف و باران و مه‌آلودگی همراه با کاهش محسوس دما دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: هشدار نارنجی به دلیل شرایط نامساعد جوی از اوایل وقت پنجشنبه همراه با بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی آغاز و طی اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت.
وی اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار را اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت یکشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی گفت: خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز چهارشنبه ۱۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز رضوان و شهمیرزاد با هشت و آرادان و ایوانکی با ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی دما تا پایان هفته افزود: رضوان و شهمیرزاد دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می کنند که این روند تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.