هشدار زرد هواشناسی پاییزی درباره کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و احتمال بارش برف از فردا چهارشنبه در استان سمنان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفوی  مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت امواج ناپایدار از ظهر چهارشنبه دوازدهم آبان ماه، بارش باران و برف، وزش باد شدید و گرد و خاک، مه آلودگی، کاهش دید افقی، احتمال کولاک پیش بینی می‌شود.

مصطفوی افزود: افزایش ابر و در غالب نقاط این استان بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در نواحی شمالی و سردسیر استان سمنان به صورت باران و برف خواهد بود.

وی همچنین در غالب نقاط استان سمنان، وزش باد شدید هنگام بعدازظهر و شب خواهیم داشت که در نواحی شمالی و شرقی و مرکزی به ویژه در روز‌های پنجشنبه و جمعه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و تا یک شنبه شانزدهم آبان ماه، دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش نسبی خواهد داشت.

وی از کشاورزان و هم استانی‌ها خواست که با توجه به احتمال اختلال در تردد یا جاری شدن رواناب در نواحی شمالی به دلیل بارش باران و برف، کاهش دید در محور‌های شمالی و کوهستانی در اثر مه آلودگی، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، احتمال خسارات ناشی از باد، تمهیدات لازم را به کار گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از شهروندان خواست تا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند، از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات بپرهیزند، در مسیر نواحی کوهستانی تردد نکنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.